🚴♂️ Ścieżka rowerowa Supraśl–Krynki za ponad 8,7 mln zł
Inwestycja na trasie Supraśl–Krynki to projekt wart ponad 8,7 mln zł.
Zostanie sfinansowany poprzez montaż finansowy:
- 4,8 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg,
- resztę pokryje Samorząd Województwa Podlaskiego.
Wicemarszałek Marek Malinowski podkreśla, że budowa ścieżki znacząco wpłynie na bezpieczeństwo:
– Zabieramy rowerzystów z drogi na ścieżkę. To kontynuacja trasy Białystok–Supraśl i duże udogodnienie dla turystów. Trasa prowadzi przez wyjątkowo urokliwe tereny.
Umowa z wykonawcą – firmą Strabag – została już podpisana. Prace obejmą ponad 7,4 km odcinka z Supraśla do Podsokołdy. Obecnie na drodze wojewódzkiej nr 676 nie ma ani chodników, ani infrastruktury pieszo-rowerowej, co przy dużym ruchu w sezonie wakacyjnym stanowi realne zagrożenie.
Nowa ścieżka ułatwi dostęp m.in. do:
🌲 Arboretum w Kopnej Górze
🦬 Zagrody Pokazowej Żubrów
🌳 Silvarium w Poczopku
W ramach prac powstaną również:
- nowe skrzyżowania,
- chodniki,
- przebudowane zjazdy,
- umocnione skarpy,
- usunięte kolidujące elementy infrastruktury.
Inwestycja ma zakończyć się do końca 2026 roku.
🌉 Nowy most i ciąg pieszo-rowerowy na trasie Augustów–Suwałki
Druga inwestycja dotyczy drogi wojewódzkiej nr 662, czyli wylotu z Augustowa w kierunku Suwałk. Projekt zakłada budowę:
- ❗ nowego mostu drogowego,
- ❗ mostu pieszo-rowerowego,
- ❗ rozbudowę infrastruktury towarzyszącej.
Członek zarządu Bogdan Dyjuk zaznaczył:
– To ważna inwestycja dla bezpieczeństwa mieszkańców i ogromna szansa dla turystyki. Cieszymy się z przyznanego dofinansowania.
Projekt uzyskał ponad 22 mln zł grantu z programu INTERREG NEXT Polska–Ukraina 2021–2027.
Realizacja potrwa w latach 2026–2028.
Droga Augustów–Suwałki jest kluczowa nie tylko dla mieszkańców, ale i dla ruchu międzynarodowego – to trasa wykorzystywana przez podróżujących do krajów bałtyckich, przebiegająca dodatkowo przez malowniczą Puszczę Augustowską.
🌲 Inwestycje, które zmieniają region
Nowe infrastrukturalne projekty oznaczają:
✔ większe bezpieczeństwo na drogach,
✔ lepsze warunki dla rowerzystów i pieszych,
✔ rozwój turystyki aktywnej,
✔ łatwiejszy dostęp do atrakcji przyrodniczych Podlasia.
To kolejny krok w budowaniu spójnej i przyjaznej użytkownikom sieci transportowej w całym regionie.














Napisz komentarz
Komentarze