Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

🚗🛣️ Druga nitka Via Baltiki otwarta! Ostatni polski odcinek trasy E67 gotowy 🇵🇱

Polska zakończyła realizację swojego odcinka jednej z najważniejszych tras międzynarodowych w Europie. W piątek oficjalnie oddano do użytku drugą nitkę Via Baltiki, kończąc budowę ostatniego fragmentu ekspresowej trasy S61 w okolicach Łomży. To kolejny milowy krok w rozwoju infrastruktury drogowej regionu i kraju.

🛤️ Via Baltica – od Warszawy po Tallin

Via Baltica, będąca częścią europejskiej trasy E67, łączy Warszawę z Tallinem, biegnąc przez Litwę i Łotwę. Polski odcinek liczy 311 km i przebiega trasami S8 i S61, kończąc się na przejściu granicznym w Budzisku.

Nowo otwarty fragment, długości 13 km, prowadzi od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno. To ostatni odcinek trasy po polskiej stronie – dzięki jego zakończeniu Łomża zyskała pełne połączenie z siecią dróg ekspresowych w Polsce i dalej – z krajami bałtyckimi.


Infrastruktura, która zmienia region

Pierwsza nitka drogi ekspresowej oddana została niemal rok temu, wyprowadzając ciężki ruch z centrum Łomży. Teraz, wraz z otwarciem drugiej jezdni, mieszkańcy mogą korzystać z pełnoprawnej drogi ekspresowej, co znacząco poprawiło komfort życia, bezpieczeństwo i płynność ruchu w całym regionie.

💬 – Łomża połączyła się z największymi stolicami Europy drogą ekspresową. Dziękujemy w imieniu mieszkańców miasta i Samorządu Województwa Podlaskiego – powiedział podczas otwarcia Jacek Piorunek, radny wojewódzki.


🔢 Inwestycja w liczbach:

  • 🏗️ Koszt budowy: 713,4 mln zł
    – w tym 685 mln zł dofinansowania z Funduszy Europejskich
  • 🚜 Roboty ziemne: 3,16 mln m³ wykopów i nasypów
  • 🛣️ Nawierzchnia: 258 tys. ton mieszanek bitumicznych
  • 🌉 Most: 16 przęseł, niemal 40 tys. m³ betonu i 6 tys. ton stali

👥 Obecni na otwarciu:

W uroczystości oddania odcinka uczestniczyli przedstawiciele rządu, parlamentu, Komisji Europejskiej oraz samorządowcy z regionu. Wśród gości znaleźli się m.in.:

  • Stefan Krajewski – minister rolnictwa
  • Stanisław Bukowiec – wiceminister infrastruktury
  • Posłowie: Alicja Łepkowska-Gołaś, Bogumiła Olbryś, Krzysztof Truskolaski, Jacek Niedźwiedzki
  • Michał Gąsowski – wicewojewoda podlaski
  • Wojciech Grochowski – wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Podlaskiego
  • Przemysław Kalinka – ekspert ds. gospodarczych z Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce

Dzięki tej inwestycji region podlaski zyskuje nowe możliwości rozwoju gospodarczego, a kierowcy – szybsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe połączenie z resztą kraju oraz Europą.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze